Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
ODGOVOR ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO TK
Predmet: Odgovor na vjećničko pitanje - ovjera zdravstvenih legitimacija
Povodom vjeiničkog pitanja u vezi sa ovjerom zdravstvenih legitimacija, koje je postavljeno na 11. redovnoj sjednici općinskog vijeća Gradačac, dajemo slijedeći odgovor:
Blagodati informatizacije, tj. izrade elektronske zdravstvene kartice, te uključivanje u jedinstveni informacioni sistem je u podjeljenoj nadležnosti između Federalnog zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja sarajevo i kantonalnih zavoda, saglasno članu 18 Zakona o zdravstvenom osiguranju (,,službene novine Federacije Bosne i Hercegovine", br 30/97' 7/02, 7O/O8 i 48/11). Od jedinstvenog informativnog sistema kroz kredit svjetske banke, 2002.godine sačinjen je softver matične evidencije osiguranih lica, koji se koristi u ovom Zavodu. Nažalost, ni svi kantonalni zavodi u Federaciji Bosne i Hercegovine, ne koriste navedeni softver, sve poslove, bez znatne pomoći informacionog sistema, pa i ovjere zdravstvenih legitimacija, rade uposlenici ovog Zavoda.
Broj zaposlenika, posebno u periodu aplikacije markica premije osiguranja, nije dovoljan da osiguranim licima efikasnije pruže uslugu. U Općini Gradačac na zdravstveno osiguranje je prijavljeno 38.205 osiguranih lica a iste opslužuju četiri zaposlenika u Poslovnici zdravstvenog osiguranja Gradačac. Broj zaposlenika ograničen je sredstvima planiranim za finasiranje rada Stručne službe Zavoda.
Prema Planu kadrova za 2014. godinu, u Stručnoj službi, planiran je prijem jednog uposlenika u Poslovnicu zdravstvenog osiguranja Gradačac te dva volontera po Programu jačanja kokurentnosti na tržištu rada - prvo radno iskustvo Federalnog Zavoda za zapošljavanje Sarajevo.
Svjesni smo, da bez informacionog sistema, elektronskih kartica zdravstvenog osiguranja i bez jedinstvenog informacionog sistema u zdravstvenoj djelatnosti na području Tuzlanskog kantona, još dugo vremena situacija s ovjerom zdravstvenih legitimacija, nece biti znacajno drugacija.
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
-----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
Ispuštanje otpadnih voda je regulisano Odlukom o komunalnom redu i sanitarnom minimumu, ("Službeni glasnik općine Gradačac", broj: 7/07, 6/08, 2/09, 9/10 i 3/11) i u nadležnosti je Komunalne inspekcije, članom 136. koji glasi "U naseljenim mjestima na području općine Gradačac koja imaju kanalizacionu mrežu, svi imaoci nužnika i odvoda otpadnih voda moraju biti priključeni na tu mrežu, ako je to tehnički izvodljivo i članom 137. "Ukoliko zbog konfiguracije terena ili drugih razloga nije moguće izvršiti priključak nužnika na kanalizacionu mrežu, odnosno u naseljenim mjestima u kojima ne postoji kanalizaciona mreža, nužnici se moraju priključiti na septičke jame dimenzija 4,70 x 2,60 x 2,75 metara koje su trodijelne i izgrađene od vodonepropusnog materijala.Septičke jame moraju biti izgrađene po svim propisanim sanitarno-higijenskim uslovima i moraju se redovno održavati, te ne smiju imati nikakve prelive kojima bi se sadržaj izlijevao na okolnu površinu ili u vodotok" te članom 138. "Vlasnici septičkih jama dužni su na vrijeme zatražiti čišćenje tih jama kako ne bi došlo do prelijevanja, a time i zagađivanja okoline. Čišćenje (pražnjenje) septičkih jama vrši se odmah po njenom punjenju, a najmanje jedan puta godišnje. Za navedene prekršaje predviđena je novčana kazna za fizičko lice u iznosu od 200-1000 KM a prema članu 174. stav (1) točka 64. i 1000-5000 KM za pravno lice i odgovorno lice u pravnom licu 200-1000 KM, a prema članu 173.stav (1) točka 73. Odluke o komunalnom redu i sanitarnom minimumu, ("Službeni glasnik općine Gradačac", broj: 7/07, 6/08, 2/09, 9/10 i 3/11). DAKLE KOMUNALNA INSPEKCIJA IMA MOGUĆNOST DA KAZNI PREKRŠITELJE ZBOG ISPUŠTANJA OTPADNIH VODA. Obzirom da MZ Međiđa Donja nije jedina sa neriješenom kanalizacionom mrežom, sve druge prigradske i seoske mjesne zajednice su u istim problemima a svi su riješili problem tekuće vode, čijom upotrebom postaje otpadna i zagađuje kako okolne vodotoke tako i zemjišta.
Da bi komunalni inspektor sankcionisao vlasnika koji ispušta otpadnu vodu mora svima sačiniti zapisnike, izdati rješenja sa prijedlogom rješavanja za koje može odrediti rok od 30 do 60 dana. Nakon ponovnog izlaska u kontroli izvršenja gdje se utvrdi prekršaj podnose se prekršajni nalozi, sa navedenim kaznama i tada se postupak obustavlja, jer inspektor ne može graditi propisne septičke jame na tuđim parcelama. Ako prekršitelji ne izgrade naloženo, mogu se pokretati upravni i prekršajni postupci do besvijesti i tako redom. Za sve gore navedene poslove u jednoj mjesnoj zajednici kao što je Međiđa Donja treba izdati oko 400 zapisnika, isto toliko rješenja i možda nešto
malo manje prekršajnih naloga, te rasprava na sudu, a za tako nešto treba više inspektora u samo jednoj mjesnoj zajednici. Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji općinskih službi za upravu predviđena su 2 komunalna inspektora, ali trenutno, pa čak poslednje 3 godine poslove Komunalne inspekcije obavlja jedan izvršilac (drugi komunalni inspektor koji je ujedno i Šef Odsjeka za inspekcije je na dužem bolovanju) nemoguće je sankcionisati sve prekršitelje, a ova inspekcija ima i druge nadležnosti predviđene propisima, pored otpadnih voda.
Gradsko područje općine Gradačac pokriveno je sa oko 70 % kanalizacione mreže (ukupno oko 44 Km kanalizacione mreže), dakle ni sve gradske MZ nisu pokrivene kanalizacionom mrežom, a u seoskim naseljima kanalizacione mreže nisu izgrađene (izuzetak su dijelovi MZ Vida I, MZ Vida II i MZ Požarike). Ostala seoska naselja nemaju izgrađenu kanalizacionu mrežu, takođe je vrlo malo propisano izgrađenih septičkih jama koje se redovno čiste (prazne).U seoskim područjima općine Gradačac, otpadne vode su ili odvedene u manje, nepropisno izgrađene septičke jame čiji su prelivi otpadnih voda odvedeni u putne kanale, potoke, rijeke, šume ili su direktno ucijevljene i odvedene na ista mjesta. Posljedica takvog ispuštanja otpadnih voda je zagađenje zemljišta, potoka, rijeka, izvorišta pitke vode i širenje vrlo neprijatnog mirisa, obzirom na veliku potrošnju vode i veliku upotrebu hemijskih sredstava u domaćinstvu i poljoprivredi.
MZ Međiđa Donja u kojoj ima oko 380 stambeno-porodičnih objekata, po pitanju ispuštanja otpadnih voda nije izuzetak, a ima specifičnu konfiguraciju terena i veoma gustu naseljenost. Otpadne vode iz porodično-stambenih objekata sa desne strane lokalnog puta, idući iz pravca Gradačca su odvedene u putni kanal, koji su dijelom zacijevljeni, a dijelom otpadna voda otiče otvorenim kanalom, te se širi vrlo neprijatan miris. Otpadne vode iz porodičnih objekata sa lijeve strane lokalnog puta su odvedene otvorenim kanalima i cijevima u rijeku Međićku, kao i zaseok oko džamije u kome se otpadne vode ispuštaju u potok koji se opet ulijeva u istu rijeku.
Komunalna inspekcija će u okviru svoje nadležnosti poduzimati mjere i radnje, a i do sada je poduzimala radnje za smanjenje zagađenja izdavanjem rješenja za izgradnju propisanih septičkih jama i prkršajnih naloga, kako u MZ Međiđa Donja, tako i u ostalim seoskim i gradskim MZ, koliko to raspoložive mogućnosti dozvoljavaju. Trajno rješenje je izgradnja kanalizacione mreže sa prečistačem, uz učešće samih građana, općine i viših institucija, obzirom da izgradnja propisane septičke jame košta od 2500 do 3000 KM i koja se mora redovno čistiti (prazniti), a što košta od 30 do 50 KM.
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Pokrećem inicijativu da Općina i nadležne službe izvrše inspekcijski uvid te da nakon toga raskinu ugovor sa ovom firmom i nađu novog izvođača.
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Zbog ovog grada i vlasnika ovih prostora molim načelnika i resornu službu da pokrenu ovo sa mrtve tačke da bi se ovaj proces mogao okončati u ovoj godini. Samo okončanje ovoga postupka donijelo bi i općini i budžetu određeni dio prihoda jer bi vlasnici prostora u tom slučaju platili porez na promet nepokretnosti a što je isključivi prihod Općine Gradačac.
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
1. Da li smo ikada dobili neka sredstva za naknadu štete?
2. Da li je Općina izdvojila neka sredstva?
Čija je bila obaveza da nadoknadi tu štetu?
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Pitanje: Kada će se pristupiti realizaciji izgradnje sportskog poligona uz područnu školu «Hasan Kikić» u MZ Lukavac Gornji, u 2014., 2015., 2016. godini ili nikad? Dokument koji je zatekao u prethodnom sazivu Općinskog vijeća kao vijećnik je prijedlog pomoćnika Općinskog načelnika Hajrudina Hasanbašića da se projekat izgradnje sportskog poligona u MZ Lukavac Gornji realizuje uz argumente da se radi o velikoj mjesnoj zajednici, da se ne daje za sport u njoj po drugim osnovama i td. Imali smo određenu proceduru, idejna rješenja, doveli do potpisivanja ugovora i to je sada mrtvo slovo na papiru.
Inicijativa: Da se odmah po odlasku sniježnih padavina izvrši posipanje makadamskih puteva koji su u Planu i Programu zimskog održavanja puteva. Radi se o sokacima: Mehinovići-Okići, sokak prema kući Medinić Silvia, prema kući Ibrahima Ganića, sokak Brkići i sokak prema kući Dautović Sabihe.
Tamo se nalazi veliki broj domaćinstava koja su siromašna i nisu u mogućnosti da obezbijede uslovan pristup svojim domaćinstvima.
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
----
Pitanje,prijedlog,inicijativa:
Inicijator:
Odgovor:
----