A+ R A-

Javni poziv o ostvarivanju prava na dodjelu alternativnog i nužnog smještaja za lica sa područja grada Gradačac za 2025.godinu

Na osnovu odredbi člana 15. Zakona o principima lokalne samouprave u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH“, broj: 49/06 i 51/09), člana 39. tačka 4. Statuta Grada Gradačac („Službeni glasnik Grada Gradačac“, broj: 10/22) i Pravilnika o načinu ostvarivanja prava i kriterijima za dodjelu alternativnog i nužnog smještaja za lica sa područja grada Gradačac, („Službeni glasnik Grada Gradačac”, broj: 3/22), Gradonačelnik Grada Gradačac, r a s p i s u j e

 

J A V N I   P O Z I V

 o ostvarivanju prava na dodjelu alternativnog i nužnog smještaja za lica

sa područja grada Gradačac za 2025.godinu

 

 

I. PREDMET JAVNOG POZIVA

 

Predmet javnog poziva je odobravanje jednokratne novčane pomoći za dodjelu alternativnog i nužnog smještaj lica sa područja grada Gradačac iz sredstava utvrđenim kriterijima raspodjele sredstava -  Unajmljivanje stanova - Budžetska pozicija / ek.kod: 613612 - planiranih u Budžetu Grada Gradačac za 2025.godinu, u iznosu od 60.000,00 KM.

 

II. PRAVO UČEŠĆA

 

Pravo na dodjelu alternativnog / nužnog smještaja i plaćanje participacije individualnog zakupa za stan imaju lica sa prebivalište na području grada Gradačac, a koja ispunjavaju zakonom predviđene uslove i to: 

     - raseljena lica,

     - povratnici,

     - lica u stanju socijalne potrebe.

 

Pravo na odobravanje pomoći mogu ostvariti vlasnici stambenih objekata:

-          ratom uništenih,

-          uništenih kuća socijalno-ugroženih lica i

-          kuća uništenih vremenskim nepogodama (poplave, klizišta, požar i sl.).      

                                                 

III. PRIJAVA NA JAVNI POZIV I POTREBNA DOKUMENTACIJA

 

- Za ostvarivanje prava na alternativni smješta raseljenih lica i povratnika, potrebno je priložiti slijedeću dokumentaciju:
-  kopiju rješenja ili uvjerenje o priznatom statusu raseljene osobe,

- CIPS- potvrda za podnosioca zahtjeva,

-  ovjerena kućna lista podnosioca zahtjeva,

- ovjerna fotokopija lične karte za sve punoljetne članove domaćinstva iz kućne liste,

- rodni list za maloljetne članove domaćinstva i potvrda o školovanju,

-  dokaz o podnesenom zahtjevu za povrat imovine iz prijeratnog mjesta prebivališta,

- uvjerenje o stanju objekta u općini prijeratnog prebivališta,

- uvjerenje o prijavi za obnovu stambene jedinice iz prijeratnog mjesta prebivališta,

- dokaz podnosioca zahjeva da je ratom uništena kuća  - povratnik,
-  uvjerenje od nadležnog organa da ne posjeduje kuću ili stan na području grada Gradačca,
-  potvrdu o visini primanja za sve radno sposobne članove domaćinstva iz kućne liste,

-  uvjerenje o osiguranju – porezna uprava,
-  ček od penzije ili invalidnine,
-  uvjerenje Zavoda za zapošljavanje da se vodi na evidenciji nezaposlenih (Biro),
-  uvjerenje PIO/MIO da nije uživalac penzije,

-  druga dokumentacija relevnatna za alternativni smještaj.

- Za ostvarivanje prava na nužni smješta lica u stanju socijalne potrebe, potrebno je priložiti slijedeću dokumentaciju:

- ovjerena kućna lista podnosioca zahtjeva,

- ovjerena kopija lične karte za sve punoljetne članove domaćinstva iz kućne liste,

- rodni list za maloljetne članove domaćinstva i potvrda o školovanju,

-  dokaz da je imovina podnosioca zahtjeva uništena ili oštećena u vremenskim / elementarnim nepogodama, (npr: poplave, požar, klizište,  i sl.), te da nije uslovna za stanovanje,
-  dokaz o socijalnom statusu podnosioca zahtjeva (npr. materijalne prilike, socijalna anamneza, stalna socijalna pomoć, zdravstveno stanje i sl.),

-  potvrdu o visini primanja za sve radno sposobne članove domaćinstva iz kućne liste,

-  ček od penzije ili invalidnine,
-  uvjerenje Zavoda za zapošljavanje da se vodi na evidenciji nezaposlenih (Biro),
-  uvjerenje PIO/MIO da nije uživalac penzije,
-  druge dokaze koji se mogu koristiti u ocjeni prava na nužni smještaj.

 

Navedena  dokumentacija ne može biti starija od 3  mjeseca od dana objavljivanja Javnog poziva.

Gradska uprava zadržava pravo da po službenoj dužnosti izvrši provjeru dostavljenih dokaza.

 

IV. KRITERIJI ZA ODOBRAVANJE JEDNOKRATNE NOVČANE POMOĆI NA DODJELU ALTERNATIVNOG I NUŽNOG SMJEŠTAJA

 

Opći kriteriji su:

- status korisnika prava,

- materijalno stanje korisnika prava.

 

Posebni kriteriji se odnose na pripadnost određenoj kategoriji korisnika, kao što su:

-  socijalne kategorije, 

-  osobe s onesposobljenjem/invaliditetom, 

-  nezaposlene osobe, 

-  deficitarni kadrovi, 

-  samohrani roditelji, 

-  malodobna djeca bez roditeljskog staranja, 

-  šehidske porodice/porodice poginulog borca, 

-  porodice nestalih osoba i bivši logoraši. 

 

Materijalno stanje korisnika prava u smislu odredaba ovog Pravilnika, podrazumijeva da pravo na pomoć ostvaruje lice i porodica čija ukupna primanja po članu domaćinstva ne prelaze 20% prosječne neto plate ostvarene u predhodnoj godini u Federaciji Bosne i Hercegovine, prema podacima Zavoda za statistiku u Federaciji Bosne i Hercegovine.

Ukupan prihod domaćinstva čine prihodi koje članovi domaćinstva ostvaruju po osnovu:

a)    plate i drugih primanja iz radnog odnosa,

b)    starosne, invalidske i porodične penzije,

c)    primanja po propisima iz boračko-invalidske zaštite i

d)    primanja po propisima iz prava o zaštiti civilnih žrtava rata. 

 

Imovinski cenzus iz stava 3. ove tačke se dokazuje odgovarajućim dokumentima nadležnog organa.                                                      

 

 

V. VISINA ZA ODOBRAVANJE JEDNOKTARNE NOVČANE POMOĆI NA DODJELU ALTERNATIVNOG I NUŽNOG SMJEŠTAJA

 

Ostvarivanje prava na alternativni i nužni smještaj lica koja imaju status  raseljenog lica, povratnka i lica u stanju socijalne potrebe sa  prebivalištem na području grada Gradačac, sa visinom participacije individualnog zakupa za stanove koji se koriste za alternativni i nužni smještaja po članu domaćinstva iznose:

-  za 1 člana domaćinstva                       100,00 KM,

-  za 2 ili 3 člana domaćinstva                 120,00 KM,

-  za 4 ili 5 članova domaćinstva             140,00 KM,

-  više od 5 članova domaćinstva            170,00 KM.

 

 

VI. POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA I NAČIN ODLUČIVANJA

 

Pregled pristiglih prijava putem Javnog poziva, vršit će nadležna Komisija koju imenuje Gradonačelnik. Komisija razmatra prijave kontinuirano po prispijeću u skladu sa finansijskim sredstvima obezbijeđenim u budžetu Grada Gradačac i utroška sredstava. Za podnešene prijave Komisija izrađuje Prijedlog o ispunjenosti općih i posebnih uslova.

Na prijedlog Komisije, nadležna Gradska služba donosi Rješenje o odobravanju alternativnog/nužnog smještaja i visinu odobrenih sredstava u skladu sa odredbama Zakona o upravnom postupku i Pravilnika.

Nadležana Gradska služba na osnovu donesenog Rješenja o odobravanju alternativnog/nužnog smještaja izrađuje Ugovor o zakupu stana sa zakupodavcem stana za smještaj privremenog korisnika prava u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima.

 

Zahtjevi koji su nepotpuni ili ne ispunjavaju uslove propisane Pravilnikom neće se razmatrati i isti se odbacuju ili odbijaju Zaključkom u skladu sa odredbama Zakona o upravnom postupku.

Zaključak o odbacivanju ili odbijanju zahtjeva donosi nadležna Gradska služba, na navedeni zaključak podnosilac zahtjeva ima pravo Prigovora Gradonačelniku u roku od 8. dana od dana prijema istog.

Odluka po prigovoru Gradonačelnika je konačna.

 

Pravilnik o načinu ostvarivanja prava i kriterijima za dodjelu alternativnog/nužnog smještaja za lica sa područja grada Gradačac, može se preuzeti putem zvanične web stranice Grada Gradačac www.gradacac.ba .

Obrazac zahtjeva može se preuzeti putem zvanične web stranice ili na protokolu šalter broj: 6. Grada Gradačac.

 

VII. NAČIN PODNOŠENJA ZAHTJEVA

 

Zahtjev za ostvarivanje prava na dodjelu alternativnog/nužnog smještaja lica sa područja grada Gradačac, podnosi se Gradskoj službi za društvene djelatnosti, boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu, neposredno putem Centra za pružanje usluga građanima na protokolu - šalter broj: 6.  Gradske uprave Gradačac, radnim danom  od 7.30 do 16.00 sati.

 

VIII. ROK ZA DOSTAVLJANJE ZAHTJEVA

 

Krajni rok za dostavljanje zahtjeva ističe 31.12.2025.godine.                                                                                                                                                                   

Nepotpune i neblagovremene prijave neće se uzimati u razmatranje.                                                                                                                                                                           

 

 DOWNLOAD:

1) Javni poziv

2) Pravilnik

3) Obrazac zahtjeva

                                                                                                         

 

Broj:02-11-2-757/25                                                                                                                                   

Datum: 28.02.2025.godine                                                                                                Gradonačelnik                                                                                                

                                                                                                                                           Hajrudin Mehanović